Won't you take me to Fondatown?

FONDA CPH har siden 2019 eksperimenteret med at udvikle salte convenience drikkevarer baseret på fond, som danner grundsten for alle produkterne. Bag FONDA er koncept-og produktudvikler Martine Jakobsen, der har en stærk passion for umami, snacks og bæredygtighed.

 

Kort efter lanceringen af FONDA vandt det første spæde produkt ”Fondastruck” i 2019 Sol Over Gudhjems Produktpris i kategorien Innovation. Det var startskuddet til et univers fyldt med fonder, grøntsager og masser af umami.

 

De fleste forhåbentlig gode idéer udspringer fra én mangel eller et problem, og det er også tilfældet for FONDA. Hvor var kvalitetsproduktet til forbrugeren, der behøver en salt og sund drikkelig snack, når trangen til mad sniger sig ind? Ud med 80’er instant drikkebouillonen og ind med håndværk og gennemtænkte friske råvarer. Derfor skaber FONDA produkter, der kan stå pendant til alle de søde drikkevarer der er vidt repræsenteret på hylderne. Missionen er at introducere en ny kategori af grab-and-go drikkevarer, der samtidig finder nye måder at bruge rest- og spild produkter fra landmænd og fødevareproducenter. FONDA arbejder med danske økologiske landmænd og forsøger at bruge mest muligt 2. sortering-, rest og overproduktionsråvarer.

 

FONDA er et univers i udvikling af drikkelige salte snacks baseret på fond. Den første serie af produkter er kolde grab-and-go gazpachoer på plantebaserede fonder. FONDA drømmer om at præsentere forskellige typer af drikbare produkter til alle sæsoner – både varmt og koldt.